СИМБІОЗ ЦИФРОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ ТА КЛАСИЧНИХ ПІДХОДІВ ДО ВИКЛАДАННЯ МАТЕМАТИКИ ВІД ГОСТІ З ІСПАНІЇ

27 квітня 2021 р. на факультеті інформаційних технологій та управління професорка з методики викладання математики Університету Гранади (Іспанія) Вероніка Альбенезе провела для студентів-математиків онлайн-заняття, присвячене геометричним побудовам і перетворенням на площині. Цей своєрідний майстер-клас, у якому, крім студентів, брали участь також викладачі кафедри комп’ютерних наук і математики, відбувся в рамках договору про академічну мобільність з університетом Гранади та за підтримки програми обмінів Європейського Союзу Еразмус+, яка надає можливість навчатися, проходити стажування чи викладати в іншій країні. Незвичність для української педагогічної практики була в тому, що таке заняття проводилося без традиційних геометричних інструментів – лінійки, циркуля. Студенти (присутні викладачі також були у ролі студентів) експериментували з аркушем паперу, згинаючи його певним чином, після чого «перекладали» мовою математики назву ліній згину і виконане перетворення, шукали відповідні інструменти та виконували побудову у віртуальному середовищі GeoGebra.  Вони побачили практичну реалізацію стратегії «м’якого» (можна сказати, навіть, «мовчазного») навчання, коли викладач був лише ненав’язливим і дуже ощадним консультантом, спрямовуючи розвиток думки студента у правильному напрямку, стимулюючи їх рух вперед, до мети. Усе решта студенти робили самі: експериментували, пробували «власними руками», досліджували, висловлювали гіпотези і перевіряли їх.

Зі слів студентів така методика вивчення математичних понять, об’єктів та їх властивостей дуже корисна і захоплююча, особливо, в умовах он-лайн класу.
Заняття було цікавим як для студентів, так і для викладачів, і ми сподіваємось, що наша співпраця із Веронікою продовжиться.